[DSE 卷一卷二佔分比重拉Curve?] 數學 Paper 1 佔 65%,Paper 2 佔 35%?2015年評卷記錄揭示:「唔係咁」

HKDSE MATH PAPER1 PAPER2 MARKS

I.神秘的 DSE 總分

最近幫同學解答緊 DSE 數學科,幾分攞幾級時,上網睇左 cut off 啲資料。
見到 2015年份數學卷總分係183,並以這分數分 Grade。但 Paper 1 滿分105,Paper 2 45 條 MC,我好好奇究竟呢個總分183點黎?
為左了解多啲。於是我去小卒睇下同學上載既數學卷評卷記錄截圖(見Column E)

圖2 小卒同學上載評卷記錄

II.Paper 2 滿分得 68 (Out of 183),即 37.16%


HKDSE Math paper1/2 marks sample
圖3 甲同學 Paper2 滿分得 68 / 183),佔總分 37.16%
簡單睇一下,見到有同學既試卷(time stamp:-->8/23/2015 11:56:03),Paper2 45 條啱哂滿分,加權得分68
我係咁二計一計,68/183 = 37.16% (Paper 2 應佔35%喎)!!!

考評局會將分數做加權(Weighting)


先簡單講下按評卷記錄講法HKEA係點做既: (以小卒上另一位同學為例,因截圖較清)
HKDSE Math Paper1/2 mark sample
圖4 乙同學的評卷截圖
1。將 Paper 1 分數加埋 (31 + 30 + 30 = 91) (*有欄目話會調整,但2015唔見有)
圖5 Paper 1 分數加總
圖5 Paper 1 分數加總
2。然後會按某一系數(冇比出黎的)做加權轉換,得出 Paper 1 加權分數(weighted mark)= 100。
圖6 Paper 1 分數加權
圖6 Paper 1 分數加權
3。Paper 2 都一樣: 將答啱問題總數(44) ,按另一系數做加權轉換,得出 Paper 2 加權分數(66)最後將兩卷加權分數加埋(166),滿分為183。
圖7 Paper 2 分數加權,兩卷加權分數加總(總分183)
圖7 Paper 2 分數加權,兩卷加權分數加總(總分183)
這裡帶出三個問題: 加權系數係幾多?係咪每個同學都一樣? 同埋最重要係,點解 Paper 2 唔係佔35%?


用Spreadsheet計出加權系數


為了攪清楚啲,我將一部分同學的評卷記錄資料,記錄在 Google Spreadsheet,嘗試計出加權系數,計算方法如下(數學差的朋友可跳過這部分):

1。記錄同學上載加權轉換前後 (報告基本得分及加權得分) Paper 1 及 Paper 2 共 4 個分數(Paper 2 因系數明顯為 1.5, 所以取樣比較少)
圖8 Spreadsheet 記錄同學加權前後兩卷分數
圖8 Spreadsheet 記錄同學加權前後兩卷分數
2。以 Paper 1 為例,在Column D設一function 測試「報告基本得分(Column B)」,是乘以那個數字(D1),才能得出「加權後得分(Column C)」。做法:在D2輸入 "=B3*$D$1",再複製至整行,再在D1輸入測試系數,例如 1.097。(見到 Row 3: 93[B3] x 1.097[D1] = 102.021[D3]「[ ]為Cell位置」
圖9 試計加權系數
圖9 試計加權系數
 3。在 Column E 以 "round" function 把 Column D (計得的數) 轉為整數,再比較是否與報告中的加權得分相同。Paper 2 做法亦一樣。
圖10 查看是否每位同學結果均與評卷報告相同
圖10 查看是否每位同學結果均與評卷報告相同
圖11 Paper 2 加權系數為 1.5 至 1.51
圖11 Paper 2 加權系數為 1.5 至 1.51
4。如此計出 Paper 1 加權系數介乎 1.097 至 1.098,Paper 2 為1.5 至1.51。

以系數 1.097 及 1.5 驗證一下 圖3 甲同學 (Paper 2 滿分那位) 的加權換算:
  • Paper 1 : 94 x 1.097 = 103.118,約簡後為 103 (正確)
  • Paper 2 : 45 x 1.5 = 67.5,約簡後為 68 (正確)
根據我在Spreadsheet做的抽樣計算(Paper 1 抽左12個,Paper 2抽左7個),每位同學用這兩個系數去乘,均可得到如評卷報告的分數結果。咁即係話,Paper 2 真係佔左 37%(68/183=0.3716),每位同學都係!!!

最後總結一下我的發現 (注意2015年未有校本評分):
1)加權系數每位同學都一樣;
2)2015 年 Grading 不是 65/35 分布,而是 63/37 分布
細看評卷記錄下方,有講話會按分數分布(Spread of mark)做加權轉換。 估計意思是拉Curve 去調整 Paper 1 及 2 的相對比重,所以不是每年都固定 65/35 分布。

評卷記錄下方(中)
評卷記錄下方(中)
評卷記錄下方(英)
評卷記錄下方(英)
如有時間我會再睇埋其他 DSE 年份既評卷記錄,再出文章講下。

若覺得這篇文章好,"分享" 給朋友吧!或留個 "Thank You" 呀!
想問經濟、數學?可 按此 到我的面書發問。
想第一時間收到最新文章,可訂閱博客更新 / RSS 

2 則留言:

  1. 如果將你既分析比考評局去appeal(review),夠唔夠理據去話 唔係65:35咁計 係對 所有
    考生不公呢

    先謝

    回覆刪除

若想 *收到回覆* 通知,請以 Google 帳號登入,並勾選「通知我」(你依然可選擇 *匿名(唔開名)*) 。

另,Google 偶會審核留言而不能即時顯示,請耐心等候,不用重覆發表。謝謝!

關於作者

Ronald Chik (作者詳情及聯絡, 補習查詢)
教學廿多年,曾在傳統名校伊利沙伯中學、德愛中學任教,學位、副學士、文憑、毅進、中學、日校夜校皆曾任教。現主力湊仔,閒時替人補習,寫網誌,打羽毛球,生活悠遊。

標籤

/生活經濟 (73) '生活智慧 (48) /數學概念 (42) #DSE每年MC詳解 (37) '數碼智慧 (33) '趣味文章 (23) #讀書溫習相關 (20) /數學應用 (19) #S5 (16) //奧數.數學遊戲. (15) '親子 (13) //圖表說故事 (9) #S4 (8) #高小 (8) //老師不教的數學 (8) ''Youtube (7) ''男女關係 (7) #S6 (6) 'Guest Post (6) //MC技巧 (6) #練習 (5) '精選文章 (5) //日曆數學 (5) $\Money and Banking(貨幣與銀行) (4) '經數學堂 (4) //答客問 (4) #S1 (3) #大專 (3) $\Opportunity Cost(機會成本) (3) //計數機 (3) /經濟學習 (3) #P1-3 (2) #S2 (2) $\(Elective) Monopoly Pricing (壟斷定價) (2) $\GDP (2) $\Market Structure (市場結構) (2) ''GIF (2) #2 (1) #3 (1) #K1-3 (1) $.Algebraic Equation in One Unknown(一元一次方程) (1) $.Co-ordinate Geometry(直角座標) (1) $.Measures of Dispersion(離差的量度) (1) $.More About Graphs of Functions(函數圖像的進一步認識) (1) $.Percentage(百分比) (1) $.Permutation and Combination(排列與組合) (1) $.Pi(π)(圓周率) (1) $.Plane Geometry(平面幾何) (1) $.Probability(概率) (1) $.Pythagoras Theorem(畢氏定理) (1) $.Quadratic Equations(二次方程) (1) $.Statistics(統計學) (1) $.Trigonometry (三角學) (1) $\Consumer & Producer Surplus (消費者與生產者剩餘) (1) $\Demand & Supply(供求理論) (1) $\Economic Growth and Development(經濟增長與發展)[選修] (1) $\Externality(界外效應) (1) $\Factors of Production(生產要素) (1) $\Fiscal policy(財政政策) (1) $\International Trade(國際貿易) (1) $\Market Structure(市場結構) (1) '待發佈 (1)

Youtube 頻道