中銀百週年紀念「炒」,論機會成本




香港,果然係靠做貿易起家!

當我仲係到担心緊今次會唔會好似上次「渣打150週年紀念鈔」咁,「冇價又冇市」既時候,啲長者炒家就已經攻陷咗一間又一間既中銀分行啦。


幾日排隊賺半個月人工

從新聞片段可見,
情況就況如世界未日來臨,大家瘋狂搶買糧食咁。充分表現出我地香港人「執輸行頭慘過敗家」既「香港精神」。

但係,你有冇去搶丫?若果有,你就好啦!呢頭由銀行攞完紀念鈔($150),果頭就即刻有人用幾倍價錢同你買喎($700-$1400)。我就有朋友同我講,佢識人嘅老婆頭兩日都每日去排隊,結果每日都執到$1200($1500收兩張),已經賺左3日啦,佢手上仲有跟住兩日嘅籌!即係話,如無意外,佢跟住嗰兩個籌,應該可以每個都幫佢「創造」到$1200嘅價值!咁樣計法,佢今年咩由中銀代替左「正苦」派咗6000蚊比佢囉!直頭好賺過炒iPhone啦!我阿媽仲勁,佢識人(可惜唔係佢本人)有朋友係馬鞍山中銀頭兩日都去排,每次都可以「得道輪迴」到,即係同日買完第一次番轉頭仲可以排到隊再買到第二次!咁真係唔怕輪迴多幾次呀~

但我前日打羽毛球嘅時候就有個波友話啦:「唏!我先冇咁得閒去排隊啦!」


寧願打波都唔去排隊買紀念鈔?

「咁你又得閒嚟打波?」我心諗!

係喎其實,當然,「排隊炒紀念鈔」表面成本(Explicit Cost)就係$150啫,但既然你同我又冇去排,我既波友又冇去排,咁即係對佢地嚟講,「排鈔」嘅隱含成本(Implicit Cost)相當高。隱含成本是你選擇做一件事情暗藏既要犧牲嘅價值。

經濟學最基本嘅其中一個概念是:你所有選擇去做的事,必然是「(其)價值」高於「(機會)成本」的。而機會成本側包括兩類成本(表面及隱含)之和

電視新聞見到,頗大部分排隊的人均是公公婆婆C9(他們主宰住大部分各式各樣的排隊活動!)。他們選擇去做(排隊),因為一般公公婆婆C9都好多時間,亦冇乜特別野去做,佢地排隊嘅「機會成本」好低。即係話,佢地若果唔去排隊,原本會揀去做嘅嘢(去公園坐、或茶樓飲茶、或打麻雀)對佢地嘅價值都好低,去排隊犧牲唔大。


機會成本控制你的決定

同樣,你不會做「機會成本」高於「價值」的事。上文所述的「波友」,據我所知,差不多日日都打波,打波對佢嘅價值肯定很高。即係話,若果有得打波,佢寧可放棄好多嘢,包括放棄去排隊「炒鈔」會賺到嘅錢。所以對佢嚟講, 「炒鈔」嘅價值(賺到嘅錢),少於其機會成本(「打波」對佢嘅價值),所以就冇去排嘞。

不過,我相信佢一定係錯估咗「炒鈔」嘅價值!特別係若果佢知道埋我阿媽馬鞍山朋友嘅「輝煌戰績」之後,佢一定唔會話:「唏!我先冇咁得閒去排隊啦!」哈!

沒有留言:

張貼留言

若想 *收到回覆* 通知,請以 Google 帳號登入,並勾選「通知我」(你依然可選擇 *匿名(唔開名)*) 。

另,Google 偶會審核留言而不能即時顯示,請耐心等候,不用重覆發表。謝謝!

關於作者

Ronald Chik (作者詳情及聯絡, 補習查詢)
教學廿多年,曾在傳統名校伊利沙伯中學、德愛中學任教,學位、副學士、文憑、毅進、中學、日校夜校皆曾任教。現主力湊仔,閒時替人補習,寫網誌,打羽毛球,生活悠遊。

標籤

/生活經濟 (73) '生活智慧 (48) /數學概念 (42) #DSE每年MC詳解 (37) '數碼智慧 (33) '趣味文章 (23) #讀書溫習相關 (20) /數學應用 (19) #S5 (16) //奧數.數學遊戲. (15) '親子 (13) //圖表說故事 (9) #S4 (8) #高小 (8) //老師不教的數學 (8) ''Youtube (7) ''男女關係 (7) #S6 (6) 'Guest Post (6) //MC技巧 (6) #練習 (5) '精選文章 (5) //日曆數學 (5) $\Money and Banking(貨幣與銀行) (4) '經數學堂 (4) //答客問 (4) #S1 (3) #大專 (3) $\Opportunity Cost(機會成本) (3) //計數機 (3) /經濟學習 (3) #P1-3 (2) #S2 (2) $\(Elective) Monopoly Pricing (壟斷定價) (2) $\GDP (2) $\Market Structure (市場結構) (2) ''GIF (2) #2 (1) #3 (1) #K1-3 (1) $.Algebraic Equation in One Unknown(一元一次方程) (1) $.Co-ordinate Geometry(直角座標) (1) $.Measures of Dispersion(離差的量度) (1) $.More About Graphs of Functions(函數圖像的進一步認識) (1) $.Percentage(百分比) (1) $.Permutation and Combination(排列與組合) (1) $.Pi(π)(圓周率) (1) $.Plane Geometry(平面幾何) (1) $.Probability(概率) (1) $.Pythagoras Theorem(畢氏定理) (1) $.Quadratic Equations(二次方程) (1) $.Statistics(統計學) (1) $.Trigonometry (三角學) (1) $\Consumer & Producer Surplus (消費者與生產者剩餘) (1) $\Demand & Supply(供求理論) (1) $\Economic Growth and Development(經濟增長與發展)[選修] (1) $\Externality(界外效應) (1) $\Factors of Production(生產要素) (1) $\Fiscal policy(財政政策) (1) $\International Trade(國際貿易) (1) $\Market Structure(市場結構) (1) '待發佈 (1)

Youtube 頻道