心得分享:好好應用你手上的武器-計數機,考好 DSE 數學科



去年發佈數學科升grade建議3招,今年決定加碼,發佈計數機心法十式。

考數學,若你唔識、唔熟用計數機其實就等於讓賽,肯定爭人半個Grade,仲有一個星期就考啦,仲有時間學下點用計數機用得叻啲。等我係度同大家分享一下心得啦,若大家有咩意見心得,或者睇到呢篇文章有咩錯漏,歡迎分享指正。

以下是以計數機 CASIO fx-50FH來說明,其他型號的計數機可能略有不同,但都大同小異。

1。善用計數機計算記錄功能,輕易攪掂 因式定律(Factor Theorem)之類問題(實用:★★★★★)

有人會用程式計,但計數機程式位置有限,梗係留黎入啲 更加有用既式 啦。

輸入方法:

例: 若 f(x) = x3 + 3x - 2,求 f(0), f(1), f(2)及f(3)
方法:
按 0 EXE      
(輸入 0 至 Ans 的記憶位置中)
按 AC             (清空輸入的畫面)
再按 Ans x3 + 3Ans - 2 EXE   (顯示 f(0)為 - 2)
1 EXE         (輸入 1 至 Ans 的記憶位置中)
            (按向上箭咀回到 「Ans x3 + 3Ans - 2」記錄) 
EXE         (把存在 Ans 記憶的 1 按數式輸入運算,顯示 f(1)為 2)
2 EXE ↑ EXE (顯示 f(2)為 12)
3 EXE ↑ EXE (顯示 f(3)為 34)


2。用分數鍵[a b/c] 將小數、分數互相轉換(實用:★★★★★)

例: 將1.2化為分數。
按 1.2 EXE ab/c (顯示6┘5,即是6/5)
若果要顯示帶分數則按 1.2 EXE Shift ab/c (顯示1┘1┘5)

例: 將 1/3 化為小數。
按 1 ab/c 3 EXE ab/c (顯示0.333333333)

若果是循環小數轉化分數,最小要輸入13位有效數字才有機會成功能轉化為分數。

 3。用不同的 Mode 去計數(實用:★★★)

我們平時做數,多只會用計數機的基本功能,即 Computing (Mode 1 - COMP)。若我們想做一些複雜一點的運算,應用不同的 Mode 可簡化不少。

Mode 1 - COMP : Computing - 正常計數

Mode 2 - CMPLX : Complex Number - 計好似 2 + 3i + (5 - i) 之類的數。

Mode 3 - BASE : 不同進制(二進制、八進制、十進制及十六進制)的數,MC必有一條,通常考試局都會整到個數鬼咁大,唔會咁好死比我地直接禁到個數出黎。不過學下冇壞,好簡單。
例題: 將2610轉為二進制、八進制及十六進制。(26下方的10表示為10進制)
先進入基數計算模式,按 MODE 3
再按 DEC 26 EXE   BIN (顯示11010 b,即是110102)
再按 OCT (顯示32 o,即是328)
再按 HEX (顯示1A H,即是1A16)
基數計算完結後,按  MODE 1 返回正常計算模式。
Mode 4 - SD : Standard Deviation ,這個不大機會出一條比你入數的,通常都係用諗的,譬如問你啲數全部加1,個平均值會點之類,所以唔識入就由佢。
(注:這模式不會進行運算記錄,所以用完記住轉番 Comp Mode)
輸入數據的方法: [數據] DT [數據] ; [數量] DT
清除統計記憶的方法:SHIFT CLR 1 EXE(記得要按 EXE)
[計算機不是在SD模式, 按 MODE 4 會進入SD模式及同時清除統計記憶]
例題: 計算以下一組數值75, 80, 80, 85, 85, 85, 85的平均數及標凖差。
75 DT 80 DT DT 85 ; 4 DT (同樣的數據可連按 DT 輸入)


再按 SHIFT S-VAR 1 EXE (x 示平均數為82.14285714)
再按 SHIFT S-VAR 2 EXE (σn 顯示標凖差為3.642156795)
Mode 5 - REG : Regression,文憑試不會用到。

Mode 6 - PRGM : Program,入程式,文憑試好需要用,若你入啲啱用的程式(FX50 四條無敵程式),你可以計得快好多。搵啱程式用好緊要,快得幾多得幾多,事關好多考生都做唔哂份卷。

4。善用計數機暫存記憶(實用:★★★★)

善用計數機入面既暫存記憶。計數會又快又準(唔驚 4捨 5入時答案的偏差)。其實只要STO ([Shift][RCL]),再按 M[M+],你的計數機便會儲存了在營幕上的數字,而營幕上方亦會出現一個小M字。若你想用到這個數字你只要按 [RCL] M 即可。
STO 解 Store,RCL 解 Recall,你其實亦可 STO 去 A, B, C, D, X, Y 任何一個均可)

5。六十進制的運算(如時間)(實用:★★★)

若要將127.375分鐘轉為時分秒,只需按127.375 EXE,再按 o , ,, 。(顯示2小時7分22秒半)
若要計算 2h24m39s + 4h48m35s 按 2 o , ,, 24 o , ,, 39 o , ,, + 4 o , ,, 48 o , ,, 35 o , ,, EXE (顯示答案為7小時3分14秒)

6。不要再按 ON 作消除畫面(實用:★★★★★)

我發現超多考生按ON鍵,佢地話方便喎 (個制既位置)。但你之前運算的記錄亦會一併消除掉,想check番有冇㩒錯機都唔得。成日㩒多次機梗唔夠時間啦。

7。計算帶有開括號的函數會先計(實用:★★)

有些函數在計算機中是連隨著開括號的,例如 log( 、sin( 之類,它們會先計。

例:若你在計數機輸入 log( 2 + 8 )^2 EXE,
計數機會按這次序計:[ log( 2 + 8 ) ] ^2     (紅色部分會計先)  
    log( 2 + 8 ) = 1,然後再計算 ^2,所以 答案為1
而不是把 log(2+8)^2 的2次方移至方程的前方[2log(2+8)]   (答案為 2)

8。關括號可不用輸入(實用:★★★)

如計算 log(2 EXE 已可,或計算  1 ÷ ( 2 + 3 ( 1- 4sin(30) ) )
按 1 ÷ ( 2 + 3 ( 1 - 4 sin( 30 EXE 


9。零點幾的數可不用輸入小數點前的零(實用:★★★★★)

如 0.1437 可只輸入 .1437 便可

10。把計數機設定為預設顯示假分數(實用:★★★★★)

中學或以上主要用假分數,但計數機預設卻為帶分數,所以最好先改設定,以免成日要轉來轉去,按 Setup [Shift][Mode]右右右,再按 2,這會方便很多。

仲有,入程式梗係勁有用啦,但咁多條式,究竟入邊條啱呢?我就嚴選總結左4條程式組合,適合不同程度同學使用。

(唔識入計數機?唔知點用啲程式,我會不定時開計數機使用/程式班,若想第一時間知悉請訂閱本網站)

若覺得這篇文章好,"分享" 給朋友,或留個 "Thank You" 呀!
想問經濟、數學?按此 到面書發問。對文章有問題請留言,我會盡快答覆。
想第一時間收到最新文章,可訂閱博客更新 RSS 。



DSE相關文章:
DSE 數學科最後衝刺升grade建議3點


參考資料:WebCal 計數機網頁經數學堂

14 則留言:

若想 *收到回覆* 通知,請以 Google 帳號登入,並勾選「通知我」(你依然可選擇 *匿名(唔開名)*) 。

另,Google 偶會審核留言而不能即時顯示,請耐心等候,不用重覆發表。謝謝!

關於作者

Ronald Chik (作者詳情及聯絡, 補習查詢)
教學廿多年,曾在傳統名校伊利沙伯中學、德愛中學任教,學位、副學士、文憑、毅進、中學、日校夜校皆曾任教。現主力湊仔,閒時替人補習,寫網誌,打羽毛球,生活悠遊。

標籤

/生活經濟 (73) '生活智慧 (48) /數學概念 (42) #DSE每年MC詳解 (37) '數碼智慧 (33) '趣味文章 (23) #讀書溫習相關 (20) /數學應用 (19) #S5 (16) //奧數.數學遊戲. (15) '親子 (13) //圖表說故事 (9) #S4 (8) #高小 (8) //老師不教的數學 (8) ''Youtube (7) ''男女關係 (7) #S6 (6) 'Guest Post (6) //MC技巧 (6) #練習 (5) '精選文章 (5) //日曆數學 (5) $\Money and Banking(貨幣與銀行) (4) '經數學堂 (4) //答客問 (4) #S1 (3) #大專 (3) $\Opportunity Cost(機會成本) (3) //計數機 (3) /經濟學習 (3) #P1-3 (2) #S2 (2) $\(Elective) Monopoly Pricing (壟斷定價) (2) $\GDP (2) $\Market Structure (市場結構) (2) ''GIF (2) #2 (1) #3 (1) #K1-3 (1) $.Algebraic Equation in One Unknown(一元一次方程) (1) $.Co-ordinate Geometry(直角座標) (1) $.Measures of Dispersion(離差的量度) (1) $.More About Graphs of Functions(函數圖像的進一步認識) (1) $.Percentage(百分比) (1) $.Permutation and Combination(排列與組合) (1) $.Pi(π)(圓周率) (1) $.Plane Geometry(平面幾何) (1) $.Probability(概率) (1) $.Pythagoras Theorem(畢氏定理) (1) $.Quadratic Equations(二次方程) (1) $.Statistics(統計學) (1) $.Trigonometry (三角學) (1) $\Consumer & Producer Surplus (消費者與生產者剩餘) (1) $\Demand & Supply(供求理論) (1) $\Economic Growth and Development(經濟增長與發展)[選修] (1) $\Externality(界外效應) (1) $\Factors of Production(生產要素) (1) $\Fiscal policy(財政政策) (1) $\International Trade(國際貿易) (1) $\Market Structure(市場結構) (1) '待發佈 (1)

Youtube 頻道