廿八蚊後遺症(最低工資的負面影響開始逐漸浮現) 來源:爽報




有線電視報道,深水埗的舊樓,最近治安變差,多了爆竊案,究其原因,係因為最低工資實行之後,保安員薪水大大提升,每月過萬蚊,舊樓業主難以負擔,唯有兩更變一更,夜晚不設防,賊人如入無人之境,好容易做世界。


食肆請人質素下降

我有個朋友,開了間麪店,生意本來做得不錯,點知廿八蚊(RC:最低工資)出現之後,班夥計走了一大半,個個走咗去做看更,我朋友呻到樹葉落,跟住請嚟嘅人,唔係捧住 碗麪儍笑,就係用粗口鬧客,有個仲話佢:「點解唔畀我飲水吧啲嘢呀?」

RC:因為同樣收$28,樓面同看更一比之下,做看更可謂是皇帝式的工作啦)





一言蔽之,新嚟嘅人本來係水準之下嘅,廿八蚊一出現,就出嚟博博。我朋友間麪店o依 家已經執咗嘞,佢話咁激氣不如不做。我話佢連累其他夥計失業噃,佢話叫佢哋去問李卓人啦!
(RC:最低工資下之必然結果!由此推論,咁不同工種工資必會程滾雪球式上升)



咁我就唔知李卓人當日大力促成最低工資時,有冇諗到會發生以上嘅情況。

我有開荼餐廳的朋友跟我說,請樓面未算最難,請洗碗最難!佢就因為請唔到人結果自己走左去洗!大家諗下點解洗碗難請人過樓面?一,二,三,開估,你有冇見看更係後生多,定上年紀多丫?之唔係洗開碗嘅見辛苦,就走去試做看更啦。)


團購效應延緩失業浮現



最近仲話要加到三十三蚊㖭!話香港實施咗最低工資都成年咯,冇乜事發生呀!但據做飲食業嘅朋友講,其實暗湧係有嘅,舊年三一一日本海嘯後,日本食肆間間喊 救命,食客去晒其他食肆,酒樓快餐店西餐廳大旺,做成個假象啫。一句講晒,經濟好時可以消化,經濟差時廿八蚊都啃唔落,何況三十三蚊?
尊貴嘅議員們,唔該諗清楚呀!

RC: 其實,係咁意學過下經濟嘅人,只要佢識供求決定均衡價格果一課,都會知最低工資嘅影響啦。工資上升,就會多啲人想走出黎做嘢丫(大學生,年紀大大地嘅主婦果啲啦)!但工資成本高左,顧主點呀?咩用機器替代人手攞,見「自動洗頭機」的反思,結果?梗係多左人失業啦!)

就算真係唔知,都知外國嘅案例啦!李卓人會唔知就唔可能做到今日,而係一早被「人o桌你」啦!

我覺得近期嘅團購熱潮,對餐飲業會有短期刺激作用。起碼你依家會做旺左個市先丫。
 
最新一期食肆收益及購貨額臨時統計數字發表,顯示食肆生意額微升:
http://www.censtatd.gov.hk/press_release/press_releases_on_statistics/index_tc.jsp?sID=2940&sSUBID=20651&displayMode=D

2 則留言:

  1. 其實"廿八蚊"對於消費者來講都好慘, 因為有好多食肆老闆將成本轉嫁於食客身上, 而我覺得那些連鎖快餐店的加幅最大; 千萬不要出現"三十三蚊"呀, 否則後果不堪設想~~

    回覆刪除
  2. 我認為香港始終是由自由市場做主導,應由市場做主. 不應採干預政策,到最後,不祇自動洗頭機,還有自動販買飯票機(去到 "大家喊" 自己嘟百達通買飯,自己盛載飯餸,自已取走托盤去洗碗機清洗,總之一條龍自助服務,全無人手),還有......

    回覆刪除

若想 *收到回覆* 通知,請以 Google 帳號登入,並勾選「通知我」(你依然可選擇 *匿名(唔開名)*) 。

另,Google 偶會審核留言而不能即時顯示,請耐心等候,不用重覆發表。謝謝!

關於作者

Ronald Chik (作者詳情及聯絡, 補習查詢)
教學廿多年,曾在傳統名校伊利沙伯中學、德愛中學任教,學位、副學士、文憑、毅進、中學、日校夜校皆曾任教。現主力湊仔,閒時替人補習,寫網誌,打羽毛球,生活悠遊。

標籤

/生活經濟 (73) '生活智慧 (48) /數學概念 (42) #DSE每年MC詳解 (37) '數碼智慧 (33) '趣味文章 (23) #讀書溫習相關 (20) /數學應用 (19) #S5 (16) //奧數.數學遊戲. (15) '親子 (13) //圖表說故事 (9) #S4 (8) #高小 (8) //老師不教的數學 (8) ''Youtube (7) ''男女關係 (7) #S6 (6) 'Guest Post (6) //MC技巧 (6) #練習 (5) '精選文章 (5) //日曆數學 (5) $\Money and Banking(貨幣與銀行) (4) '經數學堂 (4) //答客問 (4) #S1 (3) #大專 (3) $\Opportunity Cost(機會成本) (3) //計數機 (3) /經濟學習 (3) #P1-3 (2) #S2 (2) $\(Elective) Monopoly Pricing (壟斷定價) (2) $\GDP (2) $\Market Structure (市場結構) (2) ''GIF (2) #2 (1) #3 (1) #K1-3 (1) $.Algebraic Equation in One Unknown(一元一次方程) (1) $.Co-ordinate Geometry(直角座標) (1) $.Measures of Dispersion(離差的量度) (1) $.More About Graphs of Functions(函數圖像的進一步認識) (1) $.Percentage(百分比) (1) $.Permutation and Combination(排列與組合) (1) $.Pi(π)(圓周率) (1) $.Plane Geometry(平面幾何) (1) $.Probability(概率) (1) $.Pythagoras Theorem(畢氏定理) (1) $.Quadratic Equations(二次方程) (1) $.Statistics(統計學) (1) $.Trigonometry (三角學) (1) $\Consumer & Producer Surplus (消費者與生產者剩餘) (1) $\Demand & Supply(供求理論) (1) $\Economic Growth and Development(經濟增長與發展)[選修] (1) $\Externality(界外效應) (1) $\Factors of Production(生產要素) (1) $\Fiscal policy(財政政策) (1) $\International Trade(國際貿易) (1) $\Market Structure(市場結構) (1) '待發佈 (1)

Youtube 頻道